Eilen illalla, kun mä olin jo mennyt Neran kanssa nukkumaan, ja äitikin oli kessujen kanssa menossa, kantautui mun huoneeseen epämääräistä mölinää. Mä huusin äitille että vaientaa koirat. Äiti sitten kipitti mun huoneeseen:

  • Äiti: Nukutsä?
  • Minä: Kyllä, ainakin melkein
  • Äiti: Elviksellä on joku hätä
  • Minä: Mitä?! Mikä??!

Elviksellä oli pallit punaiset, tosi turvoksissa ja niin kosketusarat, ettei niiden lähimaastoonkaan saa koskea. Siitä se epämääräinen mölinkäin oli syntynyt. Ja eihän siihen aikaan mihinkään eläinlääkäriin pääse, joten piti odottaa aamuun. Oulaisiin päästiin päivystykseen puoli yhden aikaan. Diaknoosiksi tuli kivespussintulehdus, alkava pissatulehus ja lämpökin oli koholla. Mukaan pakkattiin antibiottikuuri, tulehduskipulääkkeet, rasvaa ja kauluri. Maksanmakuiset läkkeet oli pop, kauluri kauhistus. Määräykseksi saatiin myös hautoa palleja kylmällä 2-3krt päivässä ja Elvis ei saa nuolla niitä. Nyt viikko näin, ens viikolla vielä kontrollikäynti. Vaivan syy on todennäköisesti lähtöisin pikkuhaavasta, joka on voinut tulla pusikossa juksemisesta tai muiden kanssa painiessa. Toivottavasti pikkupoika paranee pian.

*Muoks muoks. Lääkeistä iski pikkumiehelle kaiken kurjuuden päälle vielä allergia. Silmät turvoksissa, pieni "kiinalainen kessu" katselee maailmaa ja läähättää, voi kumpa sais huomiselle jonnekkin ajan, et vois vaihtaa lääkkeet ;(.