Nyt viikonloppuna on Vatjusjärvenkolullla PK-leiri. Neran kaa ottettiin vaan tottikset ettei mee ihan sekaisin kun jälki on peltojälkee. Eli nyt lauantaina oli tottis ja sunnuntaina mennään vaan kattomaan jälkee. Mut siis tänään, oltiin 9 paikanpäällä ja mulla ihan kiva nuha, niin kiva olla koko päivä ulkona ja kun lämmintäkin oli ruhtinaaliset 8 astetta.... No huomisesksi on luvattu onneksi lämpimämpää. Tottiksen kouluttajana oli Kata (www.mellakan.com). Mukana oli myös joku Mustanmagian bortsukin, mutta oli haku-ryhmässä niin en nähnyt tarkemmin.

Eka kierros oli vaan leikkimistä ja siinä pari sivulle tuloa et saatas mielankiintoa kun oli uus paikka ja oudot koirat. Nera leikki ja taisteli hyvin ja nyt tyrkyttää lelua, kun muistaa viime syksyn kun se vaan kyttäs sitä lelua ja ponkautti aina täysiä mun nenään, eli kehitystä on tapahtunut silläkin suunnalla ;). Sivulle tulot hyviä, ja ei kai siinä sen ihmeempiä.

Tokakerralla otettiin eka leikkimistä ja sit seuraamista. Oli hyvin vaihtelevia pätkiä. Käännöksissä on tapahtunut kovasti kehittymistä, enää ei ollenkaan törttöile siinä edessä. Täyskäännöksessä tais istahataa. Mä iten pitää kävellä suoremmassa et nyt mä oon aika paljon koiran päällä. Myös palkkaamista pitää harjotella oikeesta kohti (eli housunsauman kodalta Silmänisku). Neralla oli ihan hyvä vire ja muutenkin olin tyytyväinen sen suorituksiin. Lopuksi otettiin vielä vauhti luoksetulo.

Sit oli ohjaajien ravitsemustauko ja pääsi lämmittelemään. Kolmas kierros oli Neralat aivan huippu suoritus! Otettiin maahan menoa jonka Nera kyllä osaa. Eka vaan peruutettiin ja siitä aina maahan ja palkka. Sit käveltiin poikittain niin et koira seuras ja siitä maahan. Kun maahan meno on sen suoskikki liike, niin Kata anto mennä sen "oikeena". Muut kun Nera ja Luca ei tainnut tehdä maahan menoo normaalina. Sitten kun vaihdettiin luoksetuloon toiseen paikkaan mä kävelen normaalisti (niinkun mun pitäs seuraamisessa kävellä), niin mä aattelen et mitä se Kata höpöttää et palkkaa se koira. Sit mä tajuan et Nera seuraa oikeeta unelma seuraamista, vaikka mä en huomaa mitään! Luoksetulo otettiin lyhyeltä matkalta niin että tuli eteentulokin tehtyä. Näitä oisko pari kertaa oettu. Lopuksi vielä vauhti luoksetulo.

Siinä kai se oli hauska ja mukava päivä ja hyviä vinkkejä saattin. Laitan jotain tohon alas. Kuvia myös tuli, ei kovin hyviä kun putki ei tahtonut riittää, laitan illalla jos jaksan. Ohjaajallehan tää on paljon raskaampaa, kun koira saa nukkuu väli ajat autossa, niin Neralla on nytkin jogurtti purkin tappo menossa. Huomenna siis jatketaan katselemalla.

  • Muista kävellä suoraan.
  • Muista palkata oikeesta kohti.
  • Muista palkata lelulla enemmän, koira oli paljon innokkaampi lelusta ja leikki palkoista kuin nameista.
  • Muista pitää treenit lyhyinä.
  • Muista nyt ohjeet kun lähdet treenaan!